newspaper

Sreda, 7.1.2009 23:59

shadow

Letenje

Otroke na posebna letala?

Ljubljana | 24. 8. 2008, 09:09 | T. T. |

Sedenje na letalu je za večino potnikov podobno ždenju v mučilnici. Majhni sedeži, majhna stranišča, nemogoča hrana, slab zrak ... Je lahko še huje?

Otroke na posebna letala?

Nekatere letalske družbe že napovedujejo, da bodo vse najmlajše in njihove spremljevalce posedle skupaj. © iStockphoto

"Ja, še veliko huje postane, če blizu vas sedijo majhni otroci," je mnenje mnogih, ki veliko letijo. Potnike najbolj vznemirjajo "zvočni efekti" majhnih otrok – od joka do sitnarjenja. A če odrasli komaj "preživijo" polet, kako naj v njem uživajo otroci? In nikakor ni res, da vsi otroci na letalu motijo potnike. No, nasprotnikov otrok na letalu je očitno vseeno veliko, saj so v ZDA naredili obsežno raziskavo, v kateri so spraševali, "kaj z otroki na letalu".

Otroci, papirnata letala

Bodo nekoč ljubili letenje? © iStockphoto

 
Starši se strinjajo
In velika večina vprašanih (85 odstotkov od približno 10.000 letalskih potnikov) se je strinjala, da naj se otrokom ("jokajočim dojenčkom in hiperaktivnim mladostnikom") in njihovim staršem oziroma spremljevalcem nameni poseben del letala (precej je celo tistih, ki pravijo, da otroci na letala sploh ne bi smeli). Tudi večina staršev, ki so sodelovali v raziskavi, podpira idejo, da bi mlade potnike ločili od ostalih. Ideja ni neuresničljiva, in sicer je izvedljiva skoraj takoj, saj veliko letalskih družb že uporablja računalniški sistem, ki potnikom omogoča, da si sami izberejo, kje bodo sedeli. Potnike, ki potujejo z otroki, bi tako le "prijazno prosili, naj izberejo sedeže v določenem delu letala," je povedal vodilni mož enega od ameriških letalskih prevoznikov. Razglabljanja so komentirali tudi v Veliki Britaniji, a tiskovni predstavnik British Airways, ki vsako leto prepelje približno 160.000 otrok, ni želel povedati, ali pri BA razmišljajo o "sekcijah za otroke".

 

Preberite še:

Ne motijo samo otroci
A debate tu še ni konec – v ZDA in Veliki Britaniji se vztrajno oglašajo tudi tisti, ki jih na letalih motijo potniki s preveliko telesno težo, in zahtevajo, da bi morali ti plačati dve letalski vozovnici oziroma dva sedeža. "Od tridesetih let prejšnjega stoletja, ko so se začeli komercialni potniški poleti, potniki rastejo in se širijo, sedeži in prostor za noge pa so ostali skoraj enaki ali pa so celo manjši, saj hočejo na letala strpati čim več ljudi," so zapisali na Otoku. Ravno ZDA in Velika Britanija pa sta državi, kjer je čezmerna telesna teža zelo razširjena in resna težava. Vseeno pa misli letalskih potnikov že nekaj časa najbolj zaposlujejo vedno višje cene letalskih vozovnic.

Oceni članek

c o m m e n t s

iconKomentiraj

mosika , 25. 8. 2008, 10:24

-

strinjam se, otroke bi bilo potrebno ločiti in res je, da veliko otrok na letalih ne teži, res pa je, da VELIKOOOO otrok na letalih teži in kriči in joka. Manjši kot so, huje je. In dveurni čarter polet res ni problem. 15, 20 urni polet pa je problem in ni ga korenjaka, ki bi zdržal 15 urno dretje otroka. Ker ti preprosto načne živce in če je ta otrok še v tvoji neposredni bližini, ni to samo dretje, ampak butanje po tvojem sedežu, zaradi česar se ti res strga. Ravno tako pa so hud problem debeluhi. Pred leti sem letela na ameriški lokalni liniji in zraven mene je sedel moški, ki je imel tako na oko 180 do 200kg. Let je trajal samo 2 uri, pa se ni dalo zdržati. Namreč debeluh je bil tako širok, da mi je še tisto malo prostora, ki ga imaš na letalu, čisto odvzel in sem bila stlačena čisto na levo stranico, ko sardina. Tisti, ki sem jim vse to ne zdi problem, so res morali leteti hudičevo malo in še to s suhimi potniki.

, 25. 8. 2008, 11:42

RE: -

se popolnoma strinjam. eni res nikoli ne letijo, tu pa se obnašajo kot socialne delavke, v resnici pa so letalo vidli samo na nebu.... zakaj bi ZA ISTO CENO mogli trpeti in še polovico svojega, že tako premajhnega sedeža, odstopiti nekemu debeluhu, ki je konec koncev sam odgovoren za svojo težo, in če z njo moti ostale.... dol z otroci in debeluhi!

--- , 25. 8. 2008, 12:45

RE: -

Lej, jst grem vsako leto na dopust z letalom (od tretjega leta starosti) in niti enkrat nisem na letalu težila, letela sem že brez staršev zraven, nikoli nisem imela slabe izkušnje z ostalimi otroci, tko da mislim, da je vse odvisno od staršev. Če začne otrok težit, mu dej kej za delat. Tisti, ki so preširoki za en sedež, naj si kupijo dva. Za to bi mogle poskrbeti agencije ali letališče. Res ne vem, kaj maste tolk proti otrokom (tudi sami ste nekoč bili mladi) in debelim (nekateri so bolani in si ne morejo pomagati). Če vas moti kričanje otrok, obstajajo MP3-ji, iPod-i in podobne napravice, ki jih med letom LAHKO uporabljaš. Uporaba je prepovedana le med vzletom in pristankom, kar pa ne traja tako dolgo, da se tega ne bi dalo preživeti.

, 2. 9. 2008, 14:41

RE: -

nikogar ne motijo otroci, če ne krićijo.če ti nisi težila na letalu, hvala bogu. tudi debeli ljudje me ne motijo, če mi ne zasedejo pol mojega sedeža, če so bolani je to druga zgodba. zakaj morem jas nabijat mp3, zaradi staršev, ki ne znajo umirit otrok???pol pa naj njim dajo ta mp3 kar v usta. kot vidim, si moj celoten post obrnila na to, kako si se ti obnašala, to pa mi bore malo pomaga...

james blake , 25. 8. 2008, 07:51

-

očitno se oglašajo tisti, ki malo letijo in še to na čarter destinacije. ideje so vse v redu in vse izvedljive. posebna letala, posebni prostori, posebne cene - koliko zmoreš toliko plačaš in dobiš po ozbiri. ne vem od kod tukaj sprenevedanja o rasizmu ali neenakosti. dejstvo je, da ga ni hujšega od letenja čez oceane in ga ni heroja, ki ne bi hudo zbolel, če to naredi dvakrat v dveh tednih. nekaj torej je narobe - in narobe so rpedvsem standardi, saj bi vsak potnik moral dobit najmanj 2x več prostora, kot je sedaj. in to nima alternative - najprej standardi za kubični meter prostora, potem pa tudi razmišljanje o ločenih oddelkih, prostorih, letalih, kakorkoli..ampak najprej poprava standardov in to takoj.

, 2. 9. 2008, 14:40

RE: -

nikogar ne motijo otroci, če ne krićijo.če ti nisi težila na letalu, hvala bogu. tudi debeli ljudje me ne motijo, če mi ne zasedejo pol mojega sedeža, če so bolani je to druga zgodba. zakaj morem jas nabijat mp3, zaradi staršev, ki ne znajo umirit otrok???pol pa naj njim dajo ta mp3 kar v usta. kot vidim, si moj celoten post obrnila na to, kako si se ti obnašala, to pa mi bore malo pomaga...

--- , 24. 8. 2008, 16:14

-

Mislim, da kar veliko otrok na letalih ne joka, teži in podobno. Vse je odvisno od staršev in vzgoje. Če pa bi otroke že dali v en prostor, naj naredijo še enako za črnce, kitajce, debele, manekenke, bogate, neumne, prizadete, itd. Nimam nič proti nobeni 'grupi' zgoraj naštetih ljudi, samo se mi zdi neumno, da če lahko vsi sedijo skupaj, zakaj bi mogli otroci sedeti posebej. Očitno morajo otroci vse pretrpeti, prepričana sem namreč, da če bi želeli dati temnopolte v samostojen del, bi se temu reklo diskriminacija oz. rasizem. Kot sem že rekla, nisem rasist, vendar je tako moje mnenje. Upam, da si nisem nakopala kake zamere.

karp , 24. 8. 2008, 15:24

...

'Ideja ni neuresničljiva skoraj takoj' Nelogičen stavek u 3,14zdo materno.


NAGRADNI KVIZ ŽIVLJENJA

Priklikajte si nagrado.

Sodelujte

FOTKA DNEVA

Praznično osvetljen Zlati tempelj v Amritsarju v Indiji.

weather

Vremenska napoved

več

Danes: Min -5°C - Max -2°C
Slovenia is between a high abo...