newspaper

Petek, 21.11.2008 6:25

shadow

Ženski pogled

Previdne voznice

Ljubljana | 27. 8. 2008, 07:00 | Kolumnistka: Helena Primic |

Voznice lahko razdelimo med tiste, ki ljubijo hitrost in tiste, ki v adrenalinu hitrosti ne uživajo. Smo "previdne" voznice zato kaj manj sposobne in pogumne?

Anketa

Katere motocikle imate najraje?

Japonske.
Nemške.
Italijanske.
Britanske.
Ameriške.
Previdne voznice v hitri vožnji ne uživajo, zato se je pač ne lotevajo.

Previdne voznice v hitri vožnji ne uživajo, zato se je pač ne lotevajo. © IStockphoto

Čas je, da se nekdo postavi za vse ženske tega sveta, ki ne marajo (beri: se bojijo) hitrosti. Pa ni važno, ali gre za vožnjo z avtomobilom ali smučanje. Psihologi trdijo, da je hitrost, ki jo dosegamo z avtomobilom, človeku nenaravna, zato sta strah in povečan adrenalin nekaj normalnega. Toda zakaj nekaterim hitrost ponuja poseben užitek, ki se ga ne morejo nasititi, medtem ko se ji drugi poskušajo čim bolj izogniti? Nerazumevanje je na obeh straneh.

 

Kolumnistka

izraža lastna mnenja in ne mnenj uredništva.

Avto je smrtno nevaren stroj
"Previdne" voznice poskušamo ljubiteljem hitrostnega adrenalina dopovedati, da vožnja z avtomobilom ni igranje računalniške igrice, temveč da je avto smrtno nevaren stroj. Zakaj bi vozila 150 ali 180 kilometrov na uro, če lahko vozim 130 in pri tem izgubim le nekaj minut časa, možnosti, da izgubim življenje pa občutno zmanjšam? Saj vem, ne gre za pridobitev na času ali izzivanje nevarnosti, gre predvsem za užitek. Užitek ob hitri vožnji. Občutek, ki ga "previdne" voznice (in verjetno tudi kakšen "previden" voznik) enostavno ne razumemo. Kako lahko uživaš v tem, da te smrt gleda v oči? Vprašanje, ki pri ljubiteljih hitrosti naleti na popolno nerazumevanje.

Obvladam svoje vozilo
Ključ do razumevanja hitrostnih voznikov je v želji po več. Najprej obvladaš avto pri 50 kilometrih na uro, potem pri 80, 100 in kmalu si že pri 180. In apetiti seveda rastejo. Pa to ne pomeni, da se voznik, ki ljubi hitrost ne zaveda morebitnih nevarnosti, gre le za to, da čuti, da obvlada svoje vozilo, in točno ve, kako hitro se lahko pelje. Ali to potem pomeni, da "previdni" vozniki ne obvladamo vozila in smo zato manj sposobni? Prepričana sem, da ne gre za to. Da je vsak bojazljiv voznik sposoben hitre vožnje, le da se pri hitri vožnji nikakor ne more počutiti varnega. Tudi poguma mu ne manjka, le cilj se mu ne zdi dovolj privlačen, da bi se izpostavljal dodatnim nevarnostim.

Kakorkoli obrnem, zaključek je sledeč: "Previdne" voznice niso nič manj sposobne in pogumne kot ljubiteljice hitrosti, vendar pa v hitri vožnji ne uživajo, zato se je pač ne lotevajo. To je tako kot z vampi. Tisti, ki jih ne maramo, jih pač ne jemo.

 

Vroče novice iz Pekinga

 

Oceni članek

c o m m e n t s

iconKomentiraj

, 13. 9. 2008, 00:55

-

Gospodična kolumnistka Helena. Najnovejše raziskave kažejo, da je voziti 130 veliko bolj nevarno kot pa voziti 150 ali 180. Pri večji hitrosti je človek bolj osredotočen na vožnjo in ne dela napak. Pri nižji pa je pomembno vse kaj drugega: pogovor, radio, telefon... Tak da ne govorit bedarij, da se z vožnjo 130 zmanjša nevarnost. Drugič se je treba malo poučit preden se napišejo takšne bedarije... Ocena 1 - neprimerno, oziroma laž (laično predvidevanje ki ne drži).

, 29. 8. 2008, 12:22

-

NE MOREM VERJET KAKO VSI ODOBRAVATE HITRO VOŽNJO IN KAKO DOBRI VOZNIKI STE!! Pa saj to je ravno poanta! Fak, ko so izvedli tukaj na zurnalu anketo, je čez 80% ljudi odgovorilo, da so nadpovprečni vozniki. 80% se ma za nadpovprečne! PA KAJ JE Z VAMI NAROBE! Temu se drugače reče balkanska mentaliteta majhnega penisa. In ne nič ni narobe s tem da uživate v hitri vožnji, ker mislim da vsak, ampak to da zase to tako zagovarjate. Balkan. In majhen kurac.

, 30. 8. 2008, 17:20

RE: -

Kaj ma pa balkanska mentaliteta veze z vožnjo??? Dejstvo je da so Slovenci ZELO SLABI vozniki in Balkan nima tuki veze.

, 27. 8. 2008, 16:24

-

moja babica je stara 70 let pa tudi vcasih pritisne na gas in njo ni strah peljati 180 ona vozi tudi 200 in več vendar ne vedno Drugače pa je voznica ki vozi po predpisih

, 28. 8. 2008, 12:23

RE: -

ti mas pa super babico :D

- , 27. 8. 2008, 13:00

-

dejstvo je da zenske ne znajo vozt. zelo mal je tistih "izjem", ki znajo, pa naj gre tle za hitro ali pocasno voznjo. predvsem se gre za to kot so ze povedal, da moski prilagajajo hitrost, varnost ipd glede na razmere, zenske pa furjajo po svoje. ce bi ljudje vozili tako kot ucijo v avto solah, bi bilo verjetno se vec nesrec kot jih je. nasledna zadeva kar se tice zenskih voznic... se nisem opazil zenske, ki bi pri zaviranju uporabljala prestave. vsaka vedno samo stisne sklopko in zavoro. ce bi bila tako "varna" in dobra voznica bi prestavlala v zmeraj nizjo prestavo ini zavirala zraven se z motorjem. sej ne da se avto ustavi skoraj se enkat hitreje. sploh pa je tezko ocenit dobrega in slabega voznika po hitrosti in bla bla bla. tle gre se za predvidvidevanja, ki so pri zenskah -ali jih sploh ni, ali pa predvidevajo, in ko se samo en avto pribliza od strani ze zavirajo. sepravi se bojijo drugih udelezencev v prometu. ce te je strah in ce ne zaupas vase pa nima veze a je to pri 50 ali pri 200, nima smisla da vozis. ker ce ze pri 200 ne zaupas vase, potem tudi pri nizji hitrosti 100% ne, pa če si tisočkrat reces da si in da se ti ne more nic zgoditi. sej ne recem da niso tut nekateri moski obupni vozniki. ampak večina teh je fulerantv ki drugace obvladajo avto ampak se zelijo pokazat, in starih gospodov, ki se prav tako bojijo vsega kar se premika. o tem kako je grozno po tem ko ne vozis vec z instruktorjem ko koncas v avtosoli. to ne bo drzalo... ce pa te je strah, ponavlam, si ne zaupas. mene ni bilo strah niti za minuto. naredil sem izpit z 14imi urami, in prej nisem niti enkrat sedel za volanom. ko sem pa naredil glavno, sem sel po enem mesecu sam v belgijo, kar je kar nekaj tisoc kilometrov.in nism imel prav nobenega strahu. ne recem, nisem sicer forsiral in tiscal avtomobila, ampak tudi pri 70 se clovek ze lahko ubije. pa ne recem da si sedaj kdaj ne privoscim in ne pritisnem na gas. ogromen problem je tudi v temu da imajo zenske predobre avtomobile in preslabo vzdrzevane (ker se jim pac zdi skoda metati stran denar za avto).. oprosti ampak ce imas se tako dober ali pa se tako slab avto, ga moras redno vzdrzevati. ce si pac tega ne mores privosciti, si ne kupuj avtomobila, ali pa prilagodi znamko avtomobila svojemu financnemu stanju. sam mam seata, ki ima cipan motor na 210 konjov, sepravi prez problema leti tudi 250 km/h, pospesi pa hitreje od marsikaterega audija, mercedeza, bmw-ja itd... ampak avto je vzdzevan in varen!

, 27. 8. 2008, 12:42

-

Dejstvo je, da je tudi pri 180 možno voziti varno! Dejstvo je tudi, da tista peščica ljudi, ki zmore voziti varno pri 180km/h, (brez tistih, ki mislijo da to zmorejo), vozi še varneje pri 130km/h, saj ne vozi na robu svojih sposobnosti! Nekdo pa, ki mu je 130km/h zgornja meja, in si več ne upa peljati, ta vozi na robu svojih sposobnosti in takšen voznik je nevaren!! Previdnost gor ali dol. Tudi previdnost je odvisna od sposobnosti posameznika, ki vedno ne zadostuje! Kot ni vsak sposoben biti odličen v šoli, tako ni vsak sposoben varno voziti avtomobila! In tu glede na !procent! udeležencev prevladujejo ženske!

, 27. 8. 2008, 16:19

RE: -

se strinjam

Pyrotech , 27. 8. 2008, 10:40

-

"Da je vsak bojazljiv voznik sposoben hitre vožnje" To pa ni res, hitra vožnja zahteva dosti več od voznika in če ta ni sposoben tega bo dokaj hitro prišlo do nesreče! Mislim da je tega sposobna le manjšina "previdnih" voznikov.

, 27. 8. 2008, 11:19

RE: -

na gas zna tiščat vsak. nadaneš si odnos 'I break for nobody' in se pelješ in ne sekiraš za druge. še enkrat - nogo na gas zna položit vsak. Kakšne občutke to zbuja, je pa druga stvar.

. , 27. 8. 2008, 11:27

RE: -

Ni res. Treba ostati na cesti. Kar za večino žensk nemoremo reči.

, 27. 8. 2008, 10:35

-

vse varne in prenevarne vozni-ke/ce bi morali spravit dol iz cest

jaz , 27. 8. 2008, 10:29

-

Seveda, da bi bile varne pred moškimi!

, 27. 8. 2008, 10:22

-

za ženske bi mogle bit posebne ceste

jaz , 27. 8. 2008, 09:46

-

Kako pa veš, da je za vse prakse in udrtine kriva sama??? Mogoče pa vozi partnerjev avto! Na cestah zaradi neprilagojene hitrosti umre več moških kot žensk! Kaj ti pa to pove?

. , 27. 8. 2008, 11:25

RE: -

1. na cesti je več voznikov kot voznic 2. ker veliko prometnih nesreč nastane zaradi nesposobnih voznic 3. ker izgubljajo/mo živce, ko pred nami vozi ženska, ki ponavadi nezna peljat (niti varnostne razdalje se večina ne drži, tako da moraš prehitevat dva avta naenkrat).

- , 27. 8. 2008, 10:12

RE: -

Več moških umre zato, ker se vanje zaletavajo nevarne voznice!!!

- , 27. 8. 2008, 09:31

-

Absolutno se ne strinjam z napisanim. Utemeljitev. Samo poglejmo vozila nekaterih "varnih" voznic, ki vozijo počasi. Upal bi si trditi, da se bo praktično na vsakemu našla vsaj ena praska, udrtina, itd... Do tega pride, ker te "varne" voznice ne obvladajo svojega vozila tudi pri nizkih hitrostih ne le pri visokih in - se na parkiriščih zaletavajo v druga vozila - ali pa kot se je npr, zgodilo moji mami, ki je v gozdu nasedla na štor - ali pa moji sestri, ki je z odbijačem med zavijanjem zadela ob zid - ali pa npr. bratovi ženi, ki je med vožnjo zadela ob pločnik in razbila platišče ter presekala gumo in to niso osamljeni primeri. Če pa pogledamo moj avto npr., ko vozim tako, da se sproti prilagajam situaciji in če ta kaže, da se lahko peljem preko omejitve, potem se vozim tudi tako, bomo opazili, da je lahko tudi po petih letih kot nov in brez prask, razen tistih, ki jih na parkiriščih naredijo nevestni vozniki (kot so npr. te "varne" voznice). Članek zato smatram le kot tolažbo vsem tistim voznicam, ki se sekirajo, ker ne znajo voziti in le kot še en od poizkusov propagiranja tako imenovane "varne" vožnje, ki se pogosto izkaže kot zelo nevarna.

, 27. 8. 2008, 09:44

RE: -

ti tukej mešaš jabolka in hruške. najprej govoriš o vožnji po parkiriščih in praskah na avtih, potem pa o svojem 'prilagajanju' in vožnji nad omejitvijo. jaz bom rekla samo to - na gas zna pritisnit vsak, po parkiriščih pa buškajo tako moški kot ženske. moški, ker so prepričani, da so sposobni avto spravit v tisto luknjo/zavit tja notr/..., ženske pa zato, ker se vsega bojijo. in tukej ne gre za parkirišča in pobuškane avtomobile, ampak za hitrost. In tvoj post je izpadu mačistično in v stilu 'kdo je ženske spustu za volan, itak ne znate vozit, vožnja po omejitvah je pa itak samo za luzerje in ženske'

. , 27. 8. 2008, 11:20

RE: -

"ti tukej mešaš jabolka in hruške. najprej govoriš o vožnji po parkiriščih in praskah na avtih, potem pa o svojem 'prilagajanju' in vožnji nad omejitvijo." Ne, on je le povzel še kaj drugega, kar omenja članek. Torej da neznate parkirat (razen izjem) in neznate peljat (razen izjem - vedno so izjeme). "na gas zna pritisnit vsak, po parkiriščih pa buškajo tako moški kot ženske." Že drži, da zna vsak pritisnit na gas, samo treba je preživet oziroma se NE zaleteti...kar pa večina žensk NE zna. Povzetek: s tvojim komentarjem se nikakor ne strinjam, niti v eni stvari. Strinjam pa se z "- , 27. 8. 2008, 09:31"


Koliko palcev merijo platišča na vašem avtomobilu?

13" ali manj
14"
15"
16"
17"
18" ali več
Nimam pojma/Nimam avtomobila
za gledanje te vsebine potrebuješ Flash Player.

VOZILI SMO

Razkrivamo dobre in slabe
plati avtomobilov.

preberite še